رقص گوگل چیست؟


رقص گوگل چیست؟

رقص گوگل چیست؟

رقص گوگل یا Google Dance در واقع یکی از روش های گوگل برای رتبه بندی کردن سایت ها در نتایج جستجو می باشد. به این معنی که گوگل برای رعایت عدالت در لیست نتایج جستجو سایت ها را به رقص در می آورد و سپس آن هایی که لیاقت واقعی داشته باشند رتبه بیشتری کسب می کنند.

تاریخچه رقص گوگل از چه زمانی است؟

رقص گوگل نخستین بار در سال 2003 توسط گوگل برای بهبود نتایج جستجو به کار گرفته شد. و در سال 2014 حق امتیاز آن به ثبت رسید.

آیا رقص گوگل یکی از الگوریتم های گوگل است؟

گوگل الگوریتم های مختلفی دارد اما پاسخ این سوال این است که گوگل دنس یا رقص گوگل یک الگوریتم نیست بلکه یک روش رتبه بندی ranking سایت ها در جستجوی گوگل می باشد. به تعریفی می توان گوگل دنس را بخشی از الگوریتم جستجوی گوگل دانست.

گوگل دنس یا رقص گوگل چه کاری انجام می دهد؟

رقص گوگل در گذشته به این صورت بود که گوگل سایت ها را مورد بررسی قرار می داد و سپس آن هایی که نکات بیشتری از سئو را رعایت کرده بودند و به قولی بهینه تر بودند، و یا سایت هایی که در محتوای خود از کلمات کلیدی که کاربر جستجو کرده بیشتر به کار برده بودند (یعنی براساس حجم و تعداد استفاده از کلمه کلیدی جستجو شده)، رتبه آن ها را افزایش می داد و به همین ترتیب چیدمان نتایج جستجو انجام می شود و آنقدر جابجایی صورت می گرفت تا سایتی که از نظر گوگل مناسب بود رتبه بیشتری کسب کند و رتبه ها تخصیص داده شود.

اما از یک زمانی به بعد گوگل که متوجه شد وبمستران از این سیاست گوگل باخبر شده اند و محتوای صفحات سایت خود را با کلمه کلیدی مربوط به آن محتوا منفجر می سازند تصمیم به تغییر این سیاست گرفت.

از آن پس گوگل تصمیم گرفت تا رتبه بندی سایت ها را بر اساس تعامل کاربران انجام دهد. یعنی به نوعی گوگل نظر کاربران را برای رتبه دادن به سایت ها محترم شمرد. به این صورت که رفتار کاربران در صفحات سایت را مورد بررسی قرار داد از جمله نرخ پرش، ماندگاری کاربر، میزان اسکرول در صفحه، مشاهده بخش ها و صفحات دیگر سایت و ...

به همین دلیل رقص گوگل از آن پس به این صورت انجام شد که گوگل چند وقت یک بار رتبه سایت ها را به صورت موقت جابجا می کند و به این روش به سایت هایی که رتبه پایین تری دارند شانس دیده شدن در نتایج جستجوی کاربران را می دهد. و سپس آن ها را با استفاده از رفتار و تعامل کاربران امتحان می کند و اگر آن سایتی که در نتایج جستجوی رقص گوگل رتبه بالایی داشت کلیک زیادی خورد و کاربران در آن ماندند و از آن استقبال کردند بعد از پایان رقص نیز رتبه بالایی را که گوگل موقت به او داده بود کسب می کند و ثابت می ماند و اگر هم نتوانسته بود نظر کاربران را جلب کند به رتبه قبلی خود و یا حتی کم تر از آن بازمی گردد.

رقص گوگل در واقع فرصت طلایی است که گوگل به سایت هایی که رتبه پایینی دارند می دهد تا اگر از دید کاربران لیاقت داشته باشند رتبه بالایی کسب کنند.

رقص گوگل چند دفعه یک بار و چه مدت انجام می شود؟

هیچ اطلاعات دقیقی در رابطه با این که رقص گوگل چه مدت یک بار اتفاق می افتد و یا اینکه چقدر طول می کشد تا پایان یابد وجود ندارد. ولی ممکن است چند ساعت تا چند روز طول بکشد تا رقص به پایان برسد.

چگونه در رقص گوگل رتبه بالایی کسب کنیم؟

شما باید سعی کنید تا محتوای صفحات سایت خود را بر اساس نیاز کاربران تولید کنید و از یکی نبودن عنوان نمایش داده شده در نتایج جستجو با محتوای آن جلوگیری کنید. چرا که این عمل باعث می شود تا کاربران بلافاصله بعد از ورود به صفحه سایت شما از آن خارج شوند. همچنین محتوا را با کلمات کلیدی غرق نکنید. روان و صریح بنویسید و سعی کنید همان چیزی که کاربر می خواهد به صورت ساده بیان کنید.

همچنین سایت خود را از نظر سئو بهینه کنید.

سپس منتظر بمانید تا رقص برپا شود. بعد از پایان رقص رتبه ای که سایت شما در نتایج جستجو کسب کرده است رتبه واقعی سایت شما است.

چگونه تشخیص دهیم رقص گوگل انجام شده است؟

با استفاده از ابزارهای تحلیل مانند گوگل آنالیتیکس می توانید رتبه سایت خود را در بازه های زمانی مختلف مشاهده نمایید. زمانی که سایت شما به صورت ناگهانی جابجا شده است یعنی خزنده های گوگل رقصبه پا کرده اند. و زمانی که سایت شما برای مدتی در یک رتبه ثابت مانده است شما رتبه نسبی را کسب کرده اید.

در زمان رقص گوگل چه کاری انجام دهیم؟

با اینکه گوگل دنس یک اصطلاح قدیمی از گوگل است اما متاسفانه بسیاری از صاحبان سایت ها هنوز هم از این سیاست گوگل بی خبر هستند و اطلاعاتی از آن ندارند. در نتیجه زمانی که رتبه آن ها در طی این رقص جابجا می شود نگران می شوند و شروع به ایجاد تغییرات در ساختار وب سایت و محتوای آن می کنند که این امر می تواند بعد از پایان رقص برای آن ها مشکل ساز شود و رتبه آن ها را از چیزی که قبلا بوده است کمتر کند.

بهترین کار در دوران رقص گوگل این است که بنشینید و کاری با محتوای سایت خود و یا ساختار سئوی آن نداشته باشید.

بعد از رقص گوگل چگونه رتبه کسب شده را حفظ کنیم؟

اگر بعد از پایان گوگل دنس سایت شما رتبه خوبی کسب کرده بود به این معنی نیست که شما تا همیشه این رتبه را خواهید داشت. چرا که مطمئنا رقیبان شما که رتبه پایین تری دارند بیکار نمی نشینند و هر کاری انجام می دهد تا در رقص بعدی آن ها رتبه بیشتری کسب کنند. در نتیجه برای حفظ رتبه خود در نتایج جستجو باید همواره در تلاش مداوم برای شناسایی و مهار کردن رقیبان خود باشید و از به روز رسانی محتوای سایت و به کار بردن تکنیک های سئو عقب نمانید.

اگر در رقص گوگل رتبه خوبی کسب نکردیم چه کنیم؟

اگر بعد از پایان رقص رتبه خوبی عاید شما نشده بود هرگز ناامید نشوید. سعی کنید نقاط ضعف خود را با استفاده از ابزارهای تحلیل وب سایت پیدا کنید و مشکلات سایت خود را رفع نمایید، محتوا را بروز رسانی کنید و سپس منتظر رقص بعدی شوید. شاید دفعه بعدی رتبه بهتری کسب کنید.

سعی کنید از عناوین جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید و محتوای مرتبط با آن تولید کنید.

رعایت این نکته بسیار مهم است که سعی کنید از دید کاربر به محتوایی که می نویسید نگاه کنید. شما باید نیازهای کاربر را در نظر بگیرید و دقیقا هرآنچه او احتیاج دارد تولید کنید. مثل فروشنده ای نباشید که برای جیب خودش کالایی نامرغوب را با چرب زبانی به شما می اندازد. دلسوز باشید و کاربران را وقت کاربران را به بازی نیگیرید تا کاربر هم بازدیدکننده سایت شما شود و  در نتیجه رتبه سایت شما افزایش یابد.

تکرار شدن رقص گوگل برای یک سایت در چندین دوره به چه خاطر است؟

این به این معنی است که سایت های رقیب شما در آن محتوا در حد شما هستند و گوگل نتوانسته هنوز رتبه بندی دقیقی بدهد. به همین دلیل در رقص های بعدی باز هم شما را به رقص در می آورد تا بتواند رتبه بندی  را مجددا از دیدگاه کاربران بررسی نماید. پس شما باید سایت های رقیب خود را شناسایی کنید و محتوایی جذابتر و قوی تر از آن ها ارائه دهید تا در رقص بعدی رتبه بالا را به صورت دائمی کسب نمایید.

چه سایت هایی در رقص گوگل بیشتر دیده می شوند؟

سایت هایی که تازه راه انداازی شده اند و در حال توسعه هستند

سایت هایی که هنوز وضعیت ثابتی در گوگل پیدا نکرده اند

سایت هایی که کلمات کلیدی کم کاربرد به کار برده اند

چه سایت در رقص گوگل در امان هستند؟

سایت هایی که از نظر سئو بهینه شده اند

سایت هایی که محتوای صحیح تولید کرده اند و از محتوای تکراری و کپی شده پرهیز کرده اند.

 

نویسنده: نرگس حسینی

تگ ها

نظر دهید

Captcha
آیا می توانم به شما کمک کنم؟