چگونه محتوای خوب و جذاب تولید کنیم؟


چگونه محتوای خوب و جذاب تولید کنیم؟

رعایت نکات زیر هنگام تولید محتوا، می تواند به سئوی سایت کمک کند و باعث کسب رتبه بالاتر در موتور جستجو شود:

  • استفاده از عناوین جذاب و ترغیب کننده

عنوان یک محتوا اولین بخشی از محتوا است که کاربر آن را می بیند. در نتیجه نقش به سزایی در ترغیب کاربران برای کلیک و خواندن محتوا دارد. استفاده از عناوینی که توجه کاربران را جلب نماید و آن ها را ترغیب کند تا روی مطلب سایت ما کلیک کنند گام اولی است که هنگام تولید محتوا باید رعایت شود.

استفاده از عناوین زیر باعث جلب توجه و جذب کاربران به دنبال کردن محتوا می شود:

دیوانه کننده، ممنوع، عجیب و غریب، تکمیل ظرفیت، مهم ترین، فقط برای اعضا، نکته، باور نکردنی، محرمانه، پنهان، راز، ابزار

  • جدی گرفتن متاتگ توضیحات و عنوان

متاتگ ها در سئوی سایت نقش زیادی دارند و هرگز نباید آن ها را نادیده گرفت. در مرحله اول باید مطمئن شوید که سایت شما به صورت سئو بیس برنامه نویسی و طراحی شده است و متاتگ ها در آن لحاظ گردیده است.

وب8 سایت های خود را به صورت سئو بیس طراحی می کند و به ادمین سایت این امکان را داده است تا متن متاتگ ها را از پنل مدیریت برای هر صفحه در سایت بنویسد بدون اینکه هیچ نیازی به دانش برنامه نویسی ازم داشته باشد به راحتی می تواند این کار را انجام دهد و تنها با نوشتن متن متاتگ خود متا تگ در سایت به صورت اتوماتیک ایجاد میگردد.

متاتگ های عنوان و توضیحات مهم ترین متاتگ ها در سئو هستند.

متاتگ عنوان و توضیحات چیست؟

هنگام جستجو در گوگل، نتایج با یک عنوان و توضیحاتی که پایین عنوان درج می گردد نمایش داده می شوند.

عنوان نمایش داده شده که به رنگ آبی نمایش داده می شود، همان عنوانی است که در متاتگ عنوان لحاظ گردیده است.

و توضیحاتی که در پایین عنوان نمایش داده می شود در واقع همان متن متاتگ توضیحات است.

 

 

  • ساخت آدرس URLهای کوتاه

تا حد امکان باید آدرس urlهایی که در سایت ایجاد می شوند کوتاه باشند. زیرا گوگل به این مورد توجه دارد. علاوه بر این آدرس urlهای کوتاه بهتر در ذهن کاربران می مانند و می تواند باعث بازدیدهای بعدی آن ها شود.

بخشی از این مورد به برنامه نویسی سایت وابسته است که آدرس urlهای کوتاه تولید کند و بخشی به مدیر سایت مربوط می شود که عناوینی که در url به کار میبرد تا حد ممکن کوتاه باشد.

وب8 این مورد را به خوبی در سایت های خود رعایت می کند.

  • رعایت تناسب عنوان مطلب با محتوای آن

شما باید این نکته را همیشه رعایت کنید که محتوایی که تولید می کنید دقیقا مرتبط به عنوان آن باشد. بسیاری از سایت ها برای جذب کاربر به محتوای سایت خود عناوینی جذاب تولید می کنند و کاربر بعد از کلیک و ورود به آن لینک متوجه می شود که محتوای تولیدی کاملا متفاوت و گاهی بی ربط با عنوان مورد جستجوی او است. در این موارد کاربر با ناراحتی فورا از سایت خارج شده و همیشه آن سایت در ذهنش سایتی دروغگو باقی خواهد ماند.

یک مثال می زنیم. حتما برای شما هم یک بار پیش آمده که به دنبال مطلبی در اینترنت جستجو می کنید، بعد از نمایش لیست جستجو روی یکی از لینکهایی که عنوانش دقیقا همان چیزی است که شما به دنبالش هستید کلیک می کنید. بعد از صرف مدت زمانی و بارگذاری صفحه با یک صفحه تبلیغاتی مواجه می شوید و بسیار ناراحت و عصبی می شوید.

با این مثال بهتر می توانید حال کاربری که وارد سایت می شود و مطلبی بی ربط را مشاده می کند، درک کنید.

پس با رعایت تناسب بین عنوان و محتوا باعث جذب و ماندگاری کاربران در سایت خود و البته اعتبار بخشیدن به سایت شوید تا در موتورهای جستجو هم رتبه بالاتری کسب کنید.

  • در نظر گرفتن نیاز کاربران و عدم استفاده از تکنیک های سیاه

هنگام تولید محتوا همواره نیاز کاربران را در نظر گرفت و بر اساس آن محتوا تولید کرد. شما باید هنگام تولید محتوا خود را به جای کاربر قرار دهید و ببینید کاربر با ورود به محتوای شما چه چیزی را می خواهد ببیند و مطالعه کند. محتوای تولیدی شما باید تمام نیازهای کاربر را در بگیرد. کاربر پس از ورود به محتوای شما باید مطمئن شود که دقیقا به همان چیزی رسیده است که می خواهد بداند تا محتوای شما را دنبال کند و پس از مطالعه کامل آن حس خوبی به او دست دهد و از این که توانسته پاسخ خود را بگیرد ارضا شود.

این امر باعث می شود تا کاربران به سایت شما اعتبار دهند و در جستجوهای بعدی سایت شما را اولویت قرار دهند.

هرگز سعی نکنید محتوای تکراری تولید کنید و با کپی کردن یک مطلب آن را در سایت خود نشر دهید این کار علاوه بر اینکه توسط گوگل سایت شما را جریمه می کند باعث می شود تا کاربران سایت شما را سایت کپی برداری و غیر معتبر و فاقد دانش بشناسند.

همیشه محتوای خوب و کامل تر و متفاوت از رقبای خود تولید کنید متفاوت به نظر برسید.

  • به کار نبردن بیش از حد یک کلمه کلیدی در محتوا

هرگز یک کلمه کلیدی را دائما در هر جمله ی محتوا تکرار نکنید.

بسیاری از سئو کاران با این تفکر که این امر باعث افزایش رتبه در موتورهای جستجو می شود مدام یک کلمه کلیدی را در متن تکرار می کنند. اما باید بگوییم این روش در گوگل منسوخ شده و قبلا گوگل با این الگوریتم به سایت ها اعتبار می داد. امروزه باید تعداد تکرار کلمه کلیدی مجاز باشد و زیاده از حد نباشد تا گوگل آن را جریمه نکند. 

جالب است بدانید در الگوریتم جدید گوگل برای کسب رتبه سایت، رفتار کاربران با سایت شما است که به آن رتبه می دهد. یعنی تعداد بازدید سایت شما، ماندگاری کاربر در سایت، میزان اسکرول کاربر در سایت و ...

با تکرار بیش از حد یک کلمه کلیدی در محتوا باعث کلافگی کاربر می شوید و کاربر سردرگم می شود و از سایت شما خارج می شود که این رفتار کاربر باعث می شود تا گوگل به سایت شما رتبه ندهد.

تکرار کلمات کلیدی خوب است اما در حد مجاز نه بیش ازحد!

  • تولید لینک های داخلی در متن محتوا

سعی کنید در محتوای خود لینک تولید کنید و آن ها را به صفحات مرتبط در سایت خود لینک کنید. با این کار باعث گردش کاربر در سایت خود می شوید.

برای مثال کاربر برای مطالعه مطلبی وارد سایت شما می شود و شما می توانید به او پیشنهاد دهید تا مطالب مرتبط با این مطلب را هم مشاهده کند. یا شاید مطلبی که کاربر به دنبال آن است یک سری پیش نیاز لازم دارد که می توانید لینک آن ها را  در محتوای خود به کاربر پیشنهاد دهید و بخواهید تا آن ها را مطالعه کند.

 

 

وب8 امیدوار است با این مطلب توانسته باشد کمکی در زمینه تولید محتوای جذاب و صحیح به شما عزیزان کرده باشد.

 

نویسنده: نرگس حسینی

تگ ها

نظر دهید

Captcha
آیا می توانم به شما کمک کنم؟