طراحی سایت مشابه دیجی کالا


طراحی سایت مشابه دیجی کالا

 

طراحی سایت شبیه دیجی کالا یک تصمیم درست یا اشتباه برای فروشگاه اینترنتی؟!

یکی از درخواست های همیشگی مشتریان برای طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت مشابه دیجی کالا است. می توان انگیزه طراحی سایت شبیه دیجی کالا را برای مدیران کسب و کار از زوایای مختلفی نگاه کرد:

1) میزان بازدید سایت دیجی کالا: دیجی کالا در حال حاضر سومین سایت پربازدید کشور است.به طور متوسط روزانه 2 میلیون کاربر از این سایت بازدید می کنند.

2) تعداد کاربران سایت : 5 میلیون کاربر در این سایت ثبت نام کرده اند و دارای پروفایل کاربری هستند. (2 میلیون کاربر با تجربه خرید)

3) میزان خرید آنلاین : دیجی کالا 90% از بازار خرده فروشی آنلاین کشور را در اختیار خود دارد.

4) ایجاد تجربه کاربری خوب : بسیاری از کاربران با کار کردن با سایت دیجی کالا آشنا هستند و خرید از سایت دیجی کالا برایشان راحت است.

تمام موارد گفته شده دلایل خوبی هستند برای طراحی سایت مثل دیجی کالا!  اما دو نکته مهم وجود دارد:

اول اینکه دیجی کالا در شروع کار خود و در زمان تاسیس چگونه بوده است و چه روندی را برای جلب اعتماد مشتریان و ارتقا وب سایت خود پشت سر گذاشته است؟

دوم اینکه برند شما در چه جایگاهی قرار دارد؟ آیا داشتن یک سایت مشابه دیجی کالا باعث ایجاد حس اعتماد در مشتریان می شود؟ یا بالعکس صرفا سایت شما را یک کپی می بینند و از آن خارج می شوند؟ آیا شما در قدم اول برای فروش محصولات خود از طریق آنلاین نیاز به تمام امکانات وب سایت دیجی کالا دارید؟

برای پاسخ به این سوالات ما در این مقاله سعی کرده ایم امکانات سایت دیجی کالا از شروع فعالیت و سال تاسیس این فروشگاه اینترنتی و همچنین تغییرات آن را تا به امروز بررسی کنیم تا هم شما با روند پیشرفت بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران آشنا شوید و هم برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود بهترین تصمیم را بگیرید.

نگاهی به دیجی کالا در نقطه شروع 

* دیجی کالا در اسفند سال 1385 متولد و فعالیت خود را آغاز نمود. دلیل اصلی تولد دیجی کالا تجربه بد برادارن محمدی (موسسان دیجی کالا) در خرید یک دوربین نیکون D70 با لنز 28-85 بوده است. آنها قبل از خرید بررسی و تحقیقات زیادی از طریق سایت های خارجی در مورد دوربین مورد نظرشان انجام داده بودند اما محصولی که خریدند دست دوم و آنالوگ بود. بنابراین براداران محمدی تصمیم گرفتند بستری را برای بررسی کالاهای دیجیتال و امکان خرید کالا به صورت غیر فیزیکی و آنلاین ایجاد کنند.

*وبسایت www.dpreview.com در شکل گرفتن ایده "نقد و بررسی کالاهای دیجیتال" که زمینه اصلی فعالیت دیجی کالا در شروع کار بوده موثر بوده است.

*وب سایت دیجیکالا کار خود را با معرفی دو گروه محصول دوربین دیجیتال و گوشی موبایل شروع کرد.

*فروشگاه آنلاین دیجی کالا به صورت اختصاصی و با استفاده از فرم ورک asp.net طراحی شد.

*سرمایه اولیه دیجی کالا 10 میلیون تومان و تعداد نیروهای فعال آن در سال اول 5 نفر بوده است. 

 

امکانات سایت دیجی کالا سال 85- 86 (2007 | digikala)

امکانات وبسایت دیجی کالا در شروع فعالیت شامل:

  • منو اصلی سایت و امکان مدیریت منو 
  • لوگو وبسایت 
  • سایدبار سمت راست: دسته بندی محصولات که دو گروه دوربین دیجیتال و گوشی موبایل آن فعال بود
  • ساید بار سمت چپ: امکانات جستجو در سایت و بنرهای تبلیغاتی 
  • صفحه دسته بندی محصولات که شامل: جدیدترین محصولات, جدیدترین نقد و بررسی ها, محبوب ترین محصولات, جستجو و انتخاب پیشرفته, نمایش کلیه مدل های یک محصول با انتخاب مدل دوربین یا گوشی و بخش اخبار می شد.
  • صفحه محصول که شامل: توضیحات محصول و اطلاعات بیشتر, تصاویر محصول, ثبت نظر و مشاهده نظرات, امتیاز دیجی کالا به محصول و مشخصات فنی می شد.
  • بخش فوتر و هدر سایت

 

امکانات سایت دیجیکالا سال 87 (2008 | digikala)

وبسایت دیجی کالا در سال 1387 تغییراتی کرد که شامل:

  • افزودن گروه محصول جدید به منو اصلی 
  • افزودن اسلایدر به صفحه اصلی 
  • افزوردن اسلوگان یا شعار: "نقد و بررسی و فروش کالای دیجیتال" به صورت فارسی به لوگو
  • سایدبار سمت راست : افزودن گروه محصولات جدید و فعال شدن تمام محصولات 
  • ساید بار سمت چپ: افزودن بخش پرطرفدارترین محصولات
  • تغییر محل کادر جستجو و فعال کردن آن در صفحه دسته بندی محصولات افزودن پیشنهادات ویژه به صورت بنر 
  • افزودن بخش جدیدترین محصولات به صفحه اصلی
  • افزودن لوازم جانبی برای محصولات 
  • افزودن بخش اجناس دست دوم 
  • فعال کردن بخش تالار گفتگو 
  • فعال کردن بخش خرید از سایت : هنوز خرید آنلاین از سایت امکان پذیر نبوده و بعد از اضافه کردن محصول مورد نظر به سبد خرید پرداخت از طریق کارت به کارت صورت می گرفته و ارسال و تحویل کالا به صورت رایگان بوده است.

 

امکانات وبسایت دیجیکالا در سال ۱۳۸۹ (2010 | digikala)
تغيیرات وب سایت دیجی کالا:

  • تغییر منو اصلی و افزودن آیکون گروه محصولات 
  • تغيير لوگو 
  • امکان ثبت نام و ایجاد پروفایل کاربری 
  • افزودن hot news (داغ ترین خبرها)
  • امکان خرید اینترنتی از سایت با همکاری بانک پارسیان 
  • امکان امتیاز دهی به محصولات توسط کاربران
  • امکان معرفی محصولات به دوستان
  • بخش نمایندگان فروش و توسعه برند 


امکانات وب سایت دیجیکالا در سال 1390 (2011 | digikala )
تغيیرات وب سایت دیجی کالا:

  • دریافت نماد اعتماد الکترونیکی و ثبت در سایت 
  • تغییرات بخش پیشنهاد ویژه 
  • نوار ابزار دیجی کالا 
  • بخش پنل همکاران

 

ما تغییرات فروشگاه اینترنتی دیجی کالا را در طی ۵ سال اول فعالیت این برند بررسی کردیم. دیجی کالا در این بازه زمانی تقریبا تمام کالاهای دیجیتال را در وبسایت خود پوشش داد و با توجه کردن به نیاز کاربران و به روز رسانی سایت براساس بازخوردها و نظرات توانست کاربردپذیری و کسب در آمد از وب سایت را به حداکثر برساند. در ادامه ۵ سال دوم فعالیت و تغییرات سایت را بررسی کرده ایم.
آخرین نسخه وب سایت در هر سال مورد بررسی قرار گرفته است.


 امکانات وب سایت دیجی کالا ۱۳۹۱ (2012 | digikala)
 تغيیرات وب سایت دیجی کالا:

  • افزودن بخش تازه ترین اخبار به صفحه اصلی با طراحی دو ستونه 
  • افزودن تخفیف بر اساس عضویت افزودن رسانه تصویری دیجی کالا (TV) : ویدئوهای این بخش شامل نقد و بررسی محصولات ویدئوهای آموزشی ، معرف تازه های تکنولوژی , معرفی محصولات جدید و همچنین ویدئوهای گفتگو محور بودند

 

امکانات وب سایت دیجیکالا 1392 (2013 | digikala)

تغيیرات وب سایت دیجی کالا:

  • تغییر هدر سایت و افزودن کادر جستجو به هدر
  • تغییر لوگو و تغییر طراحی صفحه اصلی 
  • افزودن مجدد ساید بار سمت چپ شامل: جدیدترین ویدئوها - تازه ترین خبرها - پرفروش ترینه
  • افزودن دسترسی سریع برای گروه ها و زیرگروه محصولات
  • افزودن روش های ارسال لا افزودن روش های پرداخت
  • ضمانت بازگشت کالا به صورت 7 روزه
  • دیجی بن

 

امکانات وب سایت دیجی کالا  ۱۳۹۳ (2014 | digikala)
تغيیرات وب سایت دیجی کالا:

  • تغییر لوگو و طراحی صفحه اصلی و حذف سایدبار سمت چپ 
  • افزودن گروه محصول و محصولات غیر دیجیتال
  • افزودن لینک شبکه های اجتماعی در فوتر سایت

 

امکانات وب سایت دیجی کالا  ۱۳۹4 (2015 | digikala)
تغيیرات وب سایت دیجی کالا:

  • افزودن بخش پیشنهاد ویژه به صورت روزشمار برای محصولات انتخاب شده
  • پیشنهاد محصولات مشابه براساس بازدیدهای قبلی کاربر
  • طراحی اپلیکیشن اندورید و ios و امکان دانلود از طریق سایت
  • عضویت در خبرنامه 

امکانات وب سایت دیجی کالا  ۱۳۹5 (2016 | digikala)

تغيیرات وب سایت دیجی کالا:

  • افزودن بخش خودرو به دسته بندی محصولات و لوزام جانبی آن که باعث خرید آنلاین خودرو شد.
  • افزوده شدن بخش مقالات به صورت ساب دامین digikala MAG
  • تشکیل هلدینگ دیجی کالا با اضافه شدن: 
  • فروشگاه اینترنتی مد و فشن با عنوان DIGISTYLE
  • فروشگاه الکترونیک کتاب با عنوان فیدییو
  • افزودن برندهای ایرانی به فروشگاه جهت حمایت از کالای ایرانی 

 

امکانات وب سایت دیجی کالا ۱۳۹۷ (2018 | digikala)

تغيیرات وب سایت دیجی کالا:

  • خرید روکولند توسط دیجی کالا و افزودن بخش سوپر مارکت به سایت 
  • تغییر پلتفرم دیجی کالا به "سوپر نوا - B مدیریت حراج ها در کنار مدیریت تخفیف ها
  • سیستم کسب درآمد برای کاربران (همکاری در فروش)

سوپرنوا پلتفرمی است که با ابزارهای متن باز توسعه پیدا کرده و در این پلتفرم دیجی کالا ORM خودش را طراحی کرده است که سرعت پاسخ دهی سایت را افزایش داده است.

 

امکانات وب سایت دیجی کالا ۱۳۹۸ (2019 | digikala )
تغيیرات وب سایت دیجی کالا:

  • افزوده شدن دیجی پی به هلدینگ دیجی کالا و دانلود از طریق سایت
  • افزوده شدن بخش دیجی کلاب 
  • بخش فروشندگان به صورت رسمی و غیر رسمی

دیجی کالا همچنان در حال پیشرفت و به روزرسانی سایت خود است.

آیا تنها امکانات فروشگاه آنلاین باعث موفقیت برند دیجیکالا شده است؟

دیجی کالا در ابتدا سایتی با امکانات پایه راه اندازی کرد و فروش آنلاین محصولات از طریق سایت نداشت.درست است که تکنولوژی طراحی سایت نسبت به زمانی که دیجی کالا فعالیت خود را شروع کرد پیشرفت زیادی کرده است و پیده سازی اکثر امکانات سایت فعلی دیجیکالا برای یک فروشگاه آنلاین امکانپذیر است اما عوامل دیگری نیز در موفقیت این برند و کسب درآمد از سایت و فروش آنلاین موثر بوده است:

1) حاشیه سود پایین در سال های شروع فعالیت 

2) افزایش سرمایه این استارتاپ با سرمایه گذاری سرآوا در دیجی کالا 

3) ریسک پذیری و تغییر مدل کسب و کار به مدل هیبرید که ترکیبی از مارکت پلیس و خرده فروشی آنلاین (RETAIL) است.

4) افزایش تدریجی امکانات سایت و شروع با امکانات ضروری 

5) افزایش تدریجی گروه بندی محصولات و تنوع محصول 

6) ارتقا تجربه کاربری سایت و توجه به نظرات و بازخورد مشتریان برای بهبود عملکرد سایت

7) تولید محتوای با کیفیت و مفید برای معرفی محصولات و به روز رسانی مداوم اطلاعات سایت 

8) استفاده از تصاویر با کیفیت برای محصولات (در حال حاضر امکان اضافه کردن تصاویر برای محصولات توسط مشتریان و خریداران محصول نیز فراهم شده است)

9) بخش پشتیبانی سایت که ظرفیت ثبت سفارش را در یک روز از طریق سایت افزایش داده است.

10) بخش ارتباط با مشتریان 

11) مرکز پردازش کالا و پروسه آماده سازی و ارسال و تحویل کالا به مشتریان 

12) هماهنگی بخش های انبارداری, لجستیک و حمل و نقل 

تگ ها

نظر دهید

Captcha
آیا می توانم به شما کمک کنم؟