طراحی سایت مشابه دیجی کالا


طراحی سایت مشابه دیجی کالا

 

طراحی سایت شبیه دیجی کالا یک تصمیم درست یا اشتباه برای فروشگاه اینترنتی؟!

یکی از درخواست های همیشگی مشتریان برای طراحی سایت فروشگاهی, طراحی سایت مشابه دیجی کالاست. می توان انگیزه طراحی سایت شبیه دیجی کالا را برای مدیران کسب و کار از زوایای مختلفی نگاه کرد:

1) میزان بازدید سایت دیجی کالا: دیجی کالا در حال حاضر سومین سایت پربازدید کشور است.به طور متوسط روزانه 2 میلیون کاربر از این سایت بازدید می کنند.

2) تعداد کاربران سایت : 5 میلیون کاربر در این سایت ثبت نام کرده اند و دارای پروفایل کاربری هستند. ( 2 میلیون کاربر با تجربه خرید)

3) میزان خرید آنلاین : دیجی کالا 90% از بازار خرده فروشی آنلاین کشور را در اختیار خود دارد.

4) ایجاد تجربه کاربری خوب : بسیاری از کاربران با کار کردن با سایت دیجی کالا آشنا هستند و خرید از سایت دیجی کالا برایشان راحت است.

تمام موارد گفته شده دلایل خوبی هستند برای طراحی یک سایت مثل دیجی کالا! اما دو نکته مهم وجود دارد:

اول اینکه دیجی کالا در شروع کار خود و در زمان تاسیس چگونه بوده است و چه روندی را برای جلب اعتماد مشتریان و ارتقا وب سایت خود پشت سر گذاشته است؟

دوم اینکه برند شما در چه جایگاهی قرار دارد؟ آیا داشتن یک سایت مشابه دیجی کالا  باعث ایجاد حس اعتماد در مشتریان می شود یا بالعکس صرفا سایت شما را یک کپی می بینند و از آن خارج می شوند؟ آیا شما در قدم اول برای فروش محصولات خود از طریق آنلاین نیاز به تمام امکانات وب سایت دیجی کالا دارید؟

برای پاسخ به این سوالات ما در این مقاله سعی کرده ایم امکانات سایت دیجی کالا از شروع فعالیت و سال تاسیس این فروشگاه اینترنتیو  همچنین تغییرات آن را تا به امروز بررسی کنیم. 

نگاهی به دیجی کالا در نقطه شروع 

دیجی کالا در اسفند سال 1385 متولد و فعالیت خود را آغاز نمود. دلیل اصلی تولد دیجی کالا تجربه بد برادارن محمدی (موسسان دیجی کالا) در خرید یک دوربین نیکون D70 با لنز 28-85 بوده است. آنها قبل از خرید بررسی و تحقیقات زیادی از طریق سایت های خارجی در مورد دوربین مورد نظرشان انجام داده بودند اما محصولی که خریدار شده دست دوم و آنالوگ بوده است. بنابراین براداران محمدی تصمیم می گیردند بستری را برای بررسی کالاهای دیجیتال و امکان خرید کالا را به صورت غیر فیزیکی ایجاد کنند.

وبسایت www.dpreview.com در شکل گرفتن ایده نقد و بررسی کالاهای دیجیتال (زمینه اصلی فعالیت دیجی کالا در شروع کار) موثر بوده است.

وب سایت دیجی کالا کار خود را با معرفی دو گروه محصول دوربین دیجیتال و گوشی موبایل شروع کرد. این وبسایت به صورت اختصاصی و با استفاده از فرم ورک asp.net طراحی شد.

سرمایه اولیه دیجی کالا 10 میلیون تومان و تعداد نیروهای فعال آن در سال اول 5 نفر بوده است. 

 

امکانات سایت دیجی کالا (سال 85- 86)

امکانات وبسایت دیجی کالا در شروع فعالیت شامل:

منو اصلی سایت و امکان مدیریت منو 

لوگو وبسایت 

سایدبار سمت راست: دسته بندی محصولات که دو گروه دوربین دیجیتال و گوشی موبایل آن فعال بود

ساید بار سمت چپ: امکانات جستجو در سایت و بنرهای تبلیغاتی 

صفحه دسته بندی محصولات که شامل: جدیدترین محصولات, جدیدترین نقد و بررسی ها, محبوب ترین محصولات, جستجو وانتخاب پیشرفته, نمایش کلیه مدل های یک محصول با انتخاب مدل دوربین یا گوشی و بخش اخبار می شد.

صفحه محصول که شامل: توضیحات محصول و اطلاعات بیشتر, تصاویر محصول, ثبت نظر و مشاهده نظرات, امتیاز دیجی کالا به محصول و مشخصات فنی می شد.

و بخش فوتر و هدر سایت

 

 

تگ ها
آیا می توانم به شما کمک کنم؟