چگونه یک سایت موفق داشته باشیم؟


چگونه یک سایت موفق داشته باشیم؟

همان طور که در فضای واقعی خرید یا اجاره یک مغازه تازه شروع کار است و ویژگی های یک مغازه یا فروشگاه مانند مکان, ویترین, کیفیت محصولات و روش برخورد با مشتریان در بازدید و خرید  تاثیر گذار است.موفقیت یک سایت هم تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم.

چگونه یک سایت موفق داشته باشیم؟

شما با رعایت این 8 ویژگی مهم می توانید یک سایت موفق داشته باشید:

1- یک دامنه خوب انتخاب کنید

برای انتخاب یک نام خوب برای سایت ابتدا لیستی از نام های مورد نظر خود تهیه کنید, همچنین برای ایده گرفتن می توانید از ابزار و سایت های پیشنهاد نام استفاده کنید.

بهتر است دامنه شما شامل کلمه کلیدی مرتبط به زمینه کاری یا محصولات و خدمات شما باشد.

به آزاد بودن پسوندهای مختلف نام دامنه توجه کنید و سعی کنید پسوندهای مختلف برند خود مانند .ir و .com را ثبت کنید

دامنه باید به آسانی در ذهن بماند 

دامنه باید به آسانی خوانده شود و  تایپ کردن و نوشتن آن هم آسان باشد, همچنین در نام دامنه از اعداد و خط فاصله استفاده نکنید 

دامنه باید کوتاه باشد و کمتر از 12 حرف باشد

به تاریخ انقضای دامنه  خود توجه کنید و قبل از انقضا آن را تمدید کنید.

2- یک هاست خوب انتخاب کنید

ظرفیت و حجم هاست شما باید متناسب با اطلاعاتی باشد که روی سایت قرار می دهید.

پهنای باند هاست را متناسب با تعداد بازدیدهای سایت انتخاب کنید تا در صورتی که تعداد بازدیدهای سایت افزایش پیدا کرد هاست شما مسدود نشود.

به تعداد دامنه و زیردامنه  و تعداد ایمیل هایی که می توانید در هااست خود ایجاد کنید توجه کنید

هاست خوب دارای پشتیبانی خوب است, به زمان پاسخگویی (24 ساعت) و روش پشتیبانی مانند ارسال تیکیت, اسال ایمیل, امکان چت آنلاین با پشتیبان و یا تماس تلفنی توجه کنید

در دسترس بودن هاست, اپ تایم سرور بسیار مهم است. 

همچنین به نوع بک آپ گیری و تهیه نسخه پشتبان از سایت توجه کنید.

تاریخ انقضای هاست بسیار اهمیت دارد, در صورت منقضی شده هاست سایت شما دیگر در دسترس نخواهد بود بنابراین قبل از انقضا هاست خود را تمدید کنید.

3- یک سایت خوب طراحی کنید

در انتخاب شرکت طراحی سایت یا طراح سایت دقت کنید و کار را به کاردان بسپارید

کیفیت را فدای کمیت نکنید و بودجه مناسبی به طراحی سایت اختصاص دهید

سایت شما برای نمایش در موبایل و تبلت باید رسپانسیو باشد.

برای بودن در گوگل و نتایج جستجو سایت شما باید بر اساس اصول سئو طراحی شود

برای رفع خطاها و مشکلات سایت , سایت شما باید پشتیبانی داشته باشد

برای طراحی سایت خود هدف داشته باشید و درخواست خود را برای ظاهر (قالب گرافیکی) و امکانات سایت خود مشخص کنیدو از تخصص و تجربه طراح سایت خود برای پیاده سازی بهتر استفاده کنید.

از کم شروع کنید, لازم نیست در ابتدای کار تمام امکانات را در سایت خود داشته باشید البته توجه کنید که سایت قابلیت توسعه در آینده را داشته باشد.

قرارداد طراحی سایت را حتما بخوانید تا نسبت به روند پیاده سازی سایت خود آگاه باشید.

4- مطمئن شوید که سایت شما کاربر پسند طراحی شده است

وقتی کاربر وارد سایت شما می شود باید به آسانی چیزی را که می خواهد پیدا کند, محصولی را که می خواهد بخرد و برای انجام این موارد نیاز به صرف زمان زیاد و یا طی کردن مراحل طولانی نداشته باشد. سایتی طراحی کنید که پاسخگوی نیاز کاربر باشد نه صرفا سایتی که دوست دارید!

5- مکان تعامل کاربر با سایت را فراهم کنید

تعامل کاربر با سایت شما بسیار اهمیت دارد. حتما از بخش دریافت بازخورد و نظرات, امکان چت آنلاین  و فرم های کوتاه استفاده کنید

6- یک برنامه برای مدیریت سایت داشته باشید

یک دکان خالی آنلاین نداشته باشد, سایت شما باید محتوا داشته باشد و از فرمت های مختلف محتوا مانند متن غیر کپی و تصاویر با کیفیت, ویدئو با حجم کم و ... استفاده کنید.

تمرکز موضوعی سایت را حفظ کنید و سعی کنید محتوا مربوط به زمینه کاری شما باشد.

اگر زمان کافی برای مدیریت سایت ندارید یا نمی دانید از کجا شروع کنید و چطور سایت را به روزرسانی کیند. سایت را به یک مدیر سایت بسپارید تا علاوه بر تنظیم تقویم محتوا سایت را طبق یک برنامه منسجم به روزرسانی کند.

سایت خود را در ابزار آنالیز و تحلیل سایت مانند search console و google analytics ثبت کنید تا بررسی کنید که مشتریان شما با جستجوی چه کلماتی و از چه کانال هایی وارد سایت شما شده اند؟ چه صفحاتی از سایت بیشترین بازدید را داشته اند؟ کدام بخش ها بیشترین کلیک را داشته اند؟ جایگاه سایت شما در نتایج گوگل کجاست؟ و .... البته در صورتی که تسلطی بر این ابزار ندارید حتما این کار را به یک متخصص سئو بسپارید.

رقبای خود را رصد کنید و نسبت به تغییرات سایت آنها و جایگاهشان در نتایج آگاه باشید.

7- سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

بخشی از بهینه سازی سایت شما مربوط به قبل از طراحی سایت و بخشی از آن مربوط به زمان طراحی سایت و بخش دیگر مربوط به طراحی سایت است.

داشتن یک هدف قبل از طراحی سایت و شناختن مخاطب به شما کمک می کند که یک جایگذاری درست برای امکانات سایت خود و همچنین ظاهر آن در نظر داشته باشید زیرا که جذابیت سایت در میزان بازدید کاربران از سایت شما و ماندن روی سایت و همچنین تعداد صفحات مورد بازدید تاثیرگذار است و هر کدام از این عامل ها یکمتریک برای سنجیدن کیفیت سایت شما و دریافت امتیاز از گوگل هستند.

 بخش دوم معمولا سئو تکنیکال نام دارد و مربوط به بهینه بودن کدهای سایت شما, بهینه بودن قالب گرافیکی, روش آدرس دهی صفحات سایت, وجود عنوان و توضیحات در ساختار سایت و .... مرتبط است.

بخش سوم مربوط به ایجاد محتوای با کیفیت و ایجاد بک لینک های معتبر است که در رتبه سایت شما تاثیر گذار است و رعایت هر کدام از این موارد در موفقیت سایت شما موثر است.

الگوریتم های گوگل به صورت مداوم در حال به روزرسانی هستند و سایت شما برای رتبه گرفتن باید با این تغییرات هماهنگ باشد.

شاید این جمله را شنیده اید که بهترین جا برای پنهان کردن یک جنازه صفحه دوم گوگل است , سایت های صفحه اول بیشترین میزان بازدید و کلیک را نسبت به سایت های موجود در صفحات دیگر دارند.

با بیشتر دیده شدن, بازدید و کلیک بیشتری دریافت می کنید و در صورتی که خدمات و محصولات مورد نیاز کاربران را ارائه کنید فروش بیشتری خواهید داشت.

برای دریافت رتبه مناسب در کلمات کلیدی مرتبط به زمینه کاریتان حتما و حتما سئو سایت را به یک متخصص بسپارید.یک سئو بد سایت شما را ورشکست می کند.

8- یک کمپین برای معرفی و تبلیغ سایت خود داشته باشید

حتما قبل از تبلیغ سایت, از طراحی مناسب لندینگ پیج ها و بدون خطا بودن آدرس و میزان مناسب بودن محتوا اطمینان حاصل کنید.

در مورد منابع تبلیغاتی و نتایج حاصل از آنها برای افرادی که با استفاده از این منابع تبلیغ انجام داده اند تحقیق کنید.

برای پیدا کردن کانال های مناسب برای تبلیغات زمان بگذارید و کانال هایی را که مخاطبان هدف شما آنجا حضور دارند مشخص کنید و صرفا براساس بودجه یا کم بودن هزینه یک روش تبلیغ را انتخاب نکنید.

یک تبلیغ بد در یک زمان نامناسب و برای یک مخاطب غیر هدف ذهنیت بدی از برند شما و خدمات و محصولاتتان ایجاد می کند.

در شبکه های اجتماعی با مخاطبان خود ارتباط بگیرید و در مورد به روزرسانی سایت به آنها اطلاع رسانی کنید

نویسنده: مریم فرخی 

به نظر شما پیاده سازی کدام یک از موارد بالا برای موفقیت سایت چالش بیشتری دارد؟ نظرات خودتان را با ما درمیان بگذارید.

نظر دهید

Captcha
آیا می توانم به شما کمک کنم؟