نمونه های طراحی فروشگاه اینترنتی


طراحی فروشگاه اینترنتی

در دنیای امروز روش های زیادی برای فروش محصولات وجود دارد. یکی از سودمندترین روش ها، عرضه ی محصولات در یک فروشگاه اینترنتی است.

با توجه به افزایش زمان اشتغال افراد، بسیاری از مردم زمان لازم برای خرید و گشتن در فروشگاه های مختلف و در نهایت خستگی و البته شاید بدون هیچ نتیجه ای ترجیح می دهند تا در دنیای اینترنت به دنبال محصول مورد نظر خود بگردند.

این روش خرید برای افراد هم راحت تر است و هم احتمال این که نتیجه داشته باشد و کالایی بخرند بیشتر است.

حال چند مورد وجود دارد که باعث می شود برخی از کاربران به خرید اینترنتی اعتماد نمی کنند. ما در ادامه این موارد را برای شما عزیزان شرح می دهیم... 

مواردی که باعث عدم اطمینان کاربران به خرید اینترنتی می شو و راهکارهای آن ها

  • پرداخت پول و عدم دریافت کالا در همان لحظه و ترس از دست رفتن پول

برخی کاربران از ترس اینکه فروشگاه اینترنتی ممکن است سرشان را کلاه بگذارد و محصولی برای آن ها ارسال نکند، دست از خرید اینترنتی می کشند.

برای جلب اعتماد کاربران باید برای سایت فروشگاهی خود نماد اعتماد بگیرید. البته نماد اعتماد امروزه برای کلیه فروشگا های اینترنتی اجباری است و حتما باید آن را دریافت کنید.

همچنین برای اینکه کاربر مجبور نباشد تمام مبلغ را به صورت اینترنتی و درگاه بانک پرداخت کند، باید در سایت خود چندین روش پرداخت داشته باشید و تنها به پرداخت از طریق درگاه بانک اکتفا نکنید. مثلا قرار دادن گزینه "پرداخت در محل" باعث می شود تا کاربر مطمئن گردد حتما کالا به دستش خواهد رسید و در صورت تایید کالا توسط او، مبلغ سفارش را حضوری به شما پرداخت می کند. این امر باعث آرامش خاطر کاربر حداقل در خرید های اولیه از سایت شما می گردد و احتمال سفارش دادن او را بالا می برد.

  • ترس از تاخیر در دریافت کالا

بسیاری از افراد هنوز خرید سنتی را به خرید اینترنتی ترجیح می دهند و دوست دارند محصول خریداری شده خود را زود تصاحب کنند یا به قول خودمانی لمس کنند. برخی موارد هم کاربران محصولی را از سایت به عنوان هدیه می خواهند بخرند و نگرانی از اینکه شاید تا زمان مورد نظر آن ها به دستشان نرسد، آن ها را از خرید منع می کند.

کاری که شما به عنوان یک فروشنده فروشگاه اینترنتی باید انجام دهید، این است که به کاربران اطمینان دهید که سفارش آن ها حتما در اسرع وقت برایشان ارسال خواهد شد و نیازی به نگرانی از این بابت نیست. شما باید در محتوای سایت خود در جایی که کاربر حتما ببیند روی این نکته تاکید کنید. والبته بعد از آن باید حتما خوش قول هم باشید تا بکاربر به شما اعتماد کند و دفعات بعد با اطمینان خاطر برای خرید اول به سراغ سایت شما بیاید و سفارش خود را درج کند. و البته خوش قولی شما می تواند باعث شود تا به مرور زمان فروشگاه اینترنتی شما توسط مشتریان شما به افراد دیگر معرفی گردد و نرخ فروش شما افزایش بیابد.

  • فرآیند خرید و سفارش سخت و زمان بر در فروشگاه اینترنتی

بسیاری مواقع کاربران تا مرحله ثبت سفارش هم پیش می روند اما به دلیل سخت بودن فرایند خرید، خسته می شوند و سفارش را بدون اینکه ثبت نهایی کنند رها می کنند و کلا سایت را می بندند. برخی مواقع هم به قدری فرایند خرید سایت فروشگاهی پیچیده است که بعضی از کاربران متوجه نمی شوند و سایت را ترک می کنند.

فرایند خرید و ثبت سفارش در یک فروشگاه اینترنتی باید بی نهایت ساده و قابل فهم و کوتاه باشد. هر کاربری با هر سطح دانش باید بتواند به راحتی سفارش خود را ثبت کند. همچنین نباید هنگام ثبت سفارش موارد زیادی از کاربر پرسید و باید فرایند خرید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود تا موجب خستگی کاربر نگردد. همچنین ظاهر صفحه ثبت سفارش و یا سبد خرید و مواردی که باعث می شود تا کاربر نسبت به ثبت سفارش خود ترغیب شود هم نتایج مثبتی در این امر دارد که وب8 این موارد را می داند و آ ن ها را در سایت های فروشگاهی طراحی و پیاده سازی میکند.

مطالب مرتبط
تگ ها
آیا می توانم به شما کمک کنم؟